Czym charakteryzuje się skuteczne SEO?

Czym charakteryzuje się skuteczne SEO?

Tworzenie strony internetowej jest dość skomplikowanym procesem, który, aby był jak najbardziej efektywny, powinien oprzeć się na kilku elementarnych filarach. Przede wszystkich jest to odpowiednia struktura strony, uwarunkowania techniczne, content, jaki chcemy w niej zamieścić, oraz skuteczne strategie z zakresu optymalizacji i pozycjonowania.

Czym jest pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie stron, powszechnie znane jako SEO (z ang. search engine optimization), to cały zespół czynności, który wpływa korzystnie na wyświetlanie się pozycjonowanej strony na pierwszej stronie wyników organicznego wyszukiwania w przeglądarce Google. Optymalizacja nie obejmuje reklam Google (tzw. Google Ads, dawniej AdWords), dlatego też każdy pozycjonujący się serwis i tak pojawi się dopiero pod Adsami. Rdzeniem efektywnej optymalizacji jest to, aby witryna internetowa pojawiła się jak najbliżej nich.

Pozycjonowanie stron internetowych jako element marketingu online

SEO stanowi w zdecydowanej większości przypadków element szerszych działań z zakresu marketingu internetowego. Pozycjonowanie stron WWW niekiedy wykorzystuje narzędzia innych strategii marketingu online, jak również samo jest wykorzystywane. Interdyscyplinarne oblicze SEO wpływa na jego użyteczność. Pozycjonowanie strony internetowej zapewnia znajomość obsługi takich narzędzi, jak Google Search Console bądź Senuto, zaś owoce tego mogą być użytkowane przez specjalistów od tworzenia contentu. Podobnie rzecz ma się, gdy chcemy, aby wymyślony przez nas content był zoptymalizowany pod kątem widoczności strony internetowej w naturalnych wynikach wyszukiwania – wówczas z pomocą przyjdzie SEO.

Jak wygląda skuteczne SEO w wyszukiwarce Google?

Skuteczne SEO gwarantuje, że nasza strona będzie wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. To z kolei wiąże się z klarownymi, regularnymi zyskami w formie wzrostu sprzedaży, poszerzenia się targetu klientów oraz podniesienia liczby oglądających naszą ofertę w Internecie. Efektywna strategia z rodzaju optymalizacji powinna zapewnić cztery najważniejsze rzeczy:

  1. stały i nieprzerwany wzrost sprzedaży zarówno przez okres trwania działalności SEO, jak i po wstrzymaniu ich,
  2. pozyskanie nowych klientów poprzez awans w organicznych wynikach wyszukiwania,
  3. wyprzedzenie konkurencji mniej zorientowanej na marketing internetowy, w tym przede wszystkim szeroko pojęte rozwijanie swojej marki w sieci,
  4. rozpoznawalność marki, czyli dotarcie do jak największej liczby użytkowników Internetu i zapisanie się w ich pamięci, nawet jeżeli pierwsze odwiedzenie strony nie zakończyło się decyzją o zakupie oferowanego przez nas produktu czy usługi.