Reklama zewnętrzna posiada ogromną ilość form, a rozwój technologii pozwala na jej efektywne przedstawienie niemal w każdych warunkach. Jedną z najistotniejszych cech udanej reklamy zewnętrznej jest jej widoczność. Polski klimat nie jest zbyt przyjazny outdoorowi – krótkie dni zimą i ciemne noce, to wszystko sprawia, że reklama bez podświetlenia znacznie zmniejsza swój zasięg. Poniżej kilka przydatnych informacji na temat podświetlanej reklamy outdoor.

Formy reklamy zewnętrznej

Czym jest reklama zewnętrzna? To wszelkie formy informacji o firmie, produkcie, usługach czy wydarzeniach, umieszczone poza miejscem zamieszkania konsumentów, a zatem – potencjalnych odbiorców. Przy realizowaniu kampanii outdoor ważny jest wybór odpowiednich nośników reklamy, pozwalających na jak najskuteczniejsze dotarcie do zainteresowanej grupy. Wśród popularnych form reklamy zewnętrznej możemy wymienić m. in. billboard, diapazon, infoscreen, reklamy na publicznych środkach transportu, ale również metody tradycyjne – afisz, neon czy szyld.

Podświetlenie reklamy zewnętrznej

Niestety nie wszystkie reklamy typu outdoor mogą być podświetlane, co wynika z pewnych ograniczeń technologicznych. Dlatego też warto zwracać uwagę na nośniki umożliwiające oświetlenie i czyniące przekaz całodobowym. Wśród tego typu reklam zewnętrznych możemy wymienić m.in.:

  • billboard – reklama oświetlana jest za pomocą zewnętrznych źródeł światła, przymocowanych do konstrukcji. Zasilanie światła może być tradycyjne lub przy pomocy energii wiatru lub słońca. Drugie rozwiązanie niesie za sobą, oprócz aspekty ekonomicznego, pozytywny wydźwięk wizerunkowy;
  • citylight – ta wyjątkowo skuteczna forma reklamy, widoczna na przystankach, w centrach handlowych i innych miejscach publicznych posiada standardowe podświetlenie od środka;
  • litery przestrzenne lub neony – do oznakowania budynku czy siedziby firmy doskonale sprawdzają się szyldy (oświetlane zewnętrznie) oraz neony, wykorzystujące właściwości gazu szlachetnego oraz luminoforu.

Wady i zalety podświetlonej reklamy zewnętrznej

Podświetlona reklama zewnętrzna to dla reklamodawcy przewaga korzyści. Warto jednak zwrócić uwagę aspekt ekologiczny. Emitowanie sztucznego światła traktowane jest jako forma zanieczyszczenia, wpływającego na otaczające nas środowisko naturalne. Dodatkowe oświetlenie to także wzrost zużycia energii, a co za tym idzie – innych surowców i zasobów. Sztuczne źródła światła odwracają uwagę kierowców i przechodniów, tworząc chaos informacyjny. Niemniej jednak, bez wątpienia podświetlona reklama zewnętrzna to wyjątkowo skuteczna forma przekazu, która sprawdzi się nawet w najtrudniejszych warunkach. Istotny jest odpowiedni dobór nośnika, dobry projekt graficzny i dostosowanie reklamy do grupy docelowej.

Więcej o wadach i zaletach podświetlanej reklamy zewnętrznej dowiesz się ze strony https://www.visionarte.pl/ .