Jak dobrać prawidłowe słowa kluczowe do pozycjonowania?

Jak dobrać prawidłowe słowa kluczowe do pozycjonowania?

Dobór odpowiednich słów kluczowych jest niesamowicie ważny w pozycjonowaniu. Musimy wziąć pod uwagę wiele czynników i zadać sobie wiele pytań, aby wybrać te właściwe dla nas. Na niektóre frazy konkurencja może być tak ogromna, że nie będziemy mogli rywalizować o wysoką pozycję pod danym hasłem. Jednak możemy znaleźć dla siebie niszę, w której będzie nam stosunkowo łatwo pojawić się na pierwszej stronie wyszukiwań Google. Jak dobrać odpowiednie słowa kluczowe?

Użytkownik

Jak dobrać odpowiednie słowa kluczowe do pozycjonowania?Pozycjonujemy się na dane słowo kluczowe, bo chcemy przyciągnąć potencjalnego klienta do naszych usług czy witryny. Dlatego pierwsze co musimy wziąć pod uwagę, jest to, kim jest nasza grupa docelowa i jakich słów używa w internecie w stosunku do nas. Weźmy pod uwagę to, że co innego wpiszę do wyszukiwarki starsza osoba a co innego młodzieniec. Starajmy się dobrać słowa kluczowe tak, jakbyśmy się wcielali w odbiorcę.

Popularność

Niektóre słowa kluczowe są tak ogólne, że nie ma szans, abyśmy mogli bez inwestycji ogromnych pieniędzy przez długi czas, wybić się nawet do TOP 100. Są to zwykle ogólne frazy, gdzie konkurencja jest monstrualnych rozmiarów. Może to być fraza: “sklep”, “ubrania”, “blog” itd. Dlatego takie hasła najlepiej sobie odpuścić a skupić się na tych gdzie mamy szansę być w TOP 10 wyników Google – gdyż tam spotka nas klient!

Short tail

Czyli frazy krótkiego ogona – frazy składające się z jednego bądź maksymalnie dwóch słów. Takie frazy są ciężkie do pozycjonowania, ale gdy zdobędziemy czołową pozycję, to cały trud zwróci się nam raz-dwa. Przykładowa taka fraza to: copywriting, pozycjonowanie, ubrania dziecięce, zielona czapka”.

Long tail

Jest to dłuższe fraza, którą wyróżnia intencja zakupowa wpisującego. Zazwyczaj łatwo jest wypozycjonować się na wysoki wynik czy nawet TOP 1. Fakt jest taki, że mało osób wpisuję taką frazę, ale gdy już to robi, to przekłada się to na dużo lepszą konwersję np. zakupową niż przy frazie z krótkiego ogona. Przykładowa fraza long tail to: gdzie kupić tanie opony zimowe”. Jeśli zaczynamy pozycjonowanie, mamy małe środki lub sami się pozycjonujemy, to warto skupić się na początku na tego typu frazach.

Z czym się to je?

Dobór odpowiednich słów kluczowych to bardzo złożony proces. Musimy wziąć pod uwagę, do jakiej grupy docelowej się kierujemy, a następnie przeanalizować język, jakim się ona posługuję i na tej podstawie dobrać słowa kluczowe. Warto sprawdzić, jaka jest konkurencja na daną frazę tak, aby wiedzieć, czy ma się realną szansę zaistnieć. Mamy do wyboru frazy długiego i krótkiego ogona – obie są warte naszej uwagi.

Pozycjonowanie najlepiej zlecić profesjonalnej firmie pozycjonerskiej. Wiąże się to z dodatkowymi kosztami, ale mamy pewność, że nasza firma znajdzie się w TOP10. Jedną z firm zajmujących się profesjonalnym pozycjonowaniem jest firma Grafpa z siedzibą w Krakowie, ale obsługuje klientów z całego kraju. Jeżeli szukasz pozycjonera koniecznie sprawdź ich ofertę!