Współczesny rynek reklamy oferuje przedsiębiorstwom mnóstwo nowych możliwości i form promowania swoich produktów czy usług. Era cyfrowa sprawia, że wiele firm reklamuje się wyłącznie w Internecie lub środkach masowego przekazu. Wbrew pozorom niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się nadal reklamy zewnętrzne, czyli banery oraz różnego rodzaju billboardy. Jaki jest koszt realizacji takiej strategii promocyjnej?

Odpowiedź na pytanie, ile kosztuje reklama zewnętrzna jest trudna z uwagi na to, że na cenę końcową składa się wiele niezależnych od siebie elementów. Mówiąc o liczbach można podać zaledwie przybliżone wartości i to wyłącznie na podstawie wstępnych szacunków. Ważna jest bowiem nie tylko sama specyfikacja billboardu, ale przede wszystkim potrzeby i wymagania klienta. 

Co składa się na koszt?

Z pewnością wielu z nas zastanawiało się, czy kampania billboardowa to opłacalny środek przekazu. Okazuje się, że cena zależy między innymi od lokalizacji, wielkości i długości reklamy, a także od ambicji finansowych firmy, która świadczy taką usługę. Jeśli chodzi o lokalizację, nie jest zaskoczeniem, że najwyższe ceny osiągają reklamy ulokowane w ruchliwych punktach, przy głównych drogach, na rondach czy skrzyżowaniach. Wpływa na to świetna widoczność z dalekiej odległości, a także estetyka samego billboardu i jego położenia. Wiele zależy także od celu samej reklamy. Często zdarza się tak, że billboard umieszczony na biurowcu w bocznej uliczce jest droższy niż ten przy głównej ulicy. Dlaczego? Bo trafia do innej grupy docelowej, a właściciel miejsca reklamowego zdaje sobie sprawę z tego, że dla niektórych firm jest to miejsce, za które mogą słono zapłacić.

Formaty reklamowe

Drugą składową ceny jest rozmiar reklamy. W tym miejscu należy jednak zaznaczyć, że większość billboardów ma standardową wielkość, a do najpopularniejszych należą formaty: 504x238cm (eurobillboard), 600x300cm, 600x400cm, 900x300cm, 1200x300cm oraz 1200x400cm. Pierwsze z nich osiągają ceny rzędu 400-500 złotych i więcej, większe nawet kilka tysięcy złotych, największe z kolei to koszt około kilkunastu tysięcy. Co ważne, do ceny końcowej dzierżawy miejsca reklamowego należy doliczyć koszty dodatkowe, takie jak koszty wydruku samej reklamy oraz jej montażu/naklejenia. 

Możliwe rabaty

Najistotniejszym aspektem jest jednak okres, na który powieszona zostaje reklama. To główna składowa ceny końcowej, biorąc pod uwagę oczywiście inne elementy, o których wspomniano wcześniej. W tym kontekście najczęściej stosowaną praktyką jest miesięczny termin dzierżawy, z możliwością automatycznego wydłużenia tego czasu. Większość firm oferujących kampanie zewnętrzne przewiduje rabaty dla stałych klientów. Na upust mogą liczyć także konsumenci, którzy wykupują reklamę na długi termin, na przykład rok czy nawet kilka lat, i płacą jednorazowo. 

Dowiedz się więcej ze strony: www.znajdzreklame.pl